דילוג לתוכן

חופש? גדול? למי?

אוגוסט 23, 2012

 

חזרה ללימודים

במסגרת "שבוע חזרה ללימודים", אמא ברשת 

(שזו למעשה אני, אבל להתייחס לעצמי בגוף שלישי נותן לי הרגשה של מעצמה סמיילי ) שמחה לארח את מתן בן ארי, כותב מוכשר, אבא מוכשר, חבר יקר וזואולוג בחסד.

הגיע הזמן לשמוע גם קצת קול גברי, תיהנו.

***

image

 

עוד כמה ימים מסתיים החופש הגדול.

סליחה? החופש המה? המה הגדול? איזה חופש? מי חופשי כאן?

הרי בכל שנה, קצת לקראת יולי וביתר שאת לקראת אוגוסט, כל המדינה נכנסת לכוננות קרב שלא הייתה מביישת את מתקני הגרעין של איראן.

סבתות מוקפצות בהתרעה של 5 דקות, ימי חופשה נלקחים מהעבודה על חשבון ימי מחלה עתידיים, כתבות היסטריות נכתבות במוספי לייף סטייל למיניהם, ימי מחלה מתוכננים נרשמים ביומן וכל זה במטרה אחת קדושה: לעשות משהו עם הילדים.

כי מאז שהתגייסנו לצבא, נעלמה המשמעות המיוחדת של החופש הגדול.

לא רק שזו לא חופשה מכלום, אנחנו אפילו עובדים יותר קשה מכרגיל.

עכשיו, משהתגייסנו לצבא ההורים הגדול, אחיד המדים ותשוש המבע, אנחנו משנסים מותניים ומנסים להבין מה תעשינה הבנות בבית כל הזמן הזה.

כמה יצירה אפשר לעשות לפני ששחר תתחיל להדביק את המדבקות על נעם ולצבוע לעצמה את האף עם הטוש (המממ, למעשה היא כבר עושה את זה גם ככה)?

כמה פעמים אפשר ללכת לבריכה ולהעמיד פנים שכל העיסוק הזה במים ומצופים וצלילות וגלגולים אינו אלא הקדמה לאפשרות לקנות קרטיב?

ואפרופו קרטיבים, כמה קרטיבי אבטיח אפשר להכין בפריזר לפני שכל רצפת הסלון תצופה בשלולית דביקה ואדומה בלי גרעינים?

 

גילוי נאות: כגבר, כאבא וכזואולוג אני חומק מרוב השעות הקשות באמצעות התירוץ העלוב של עבודה. זה הזמן להכריז קבל עם ואינטרנט – נטע, כל הכבוד לך!

כמו כן,לקחנו את הילדות ונסענו לחופש של רביצה, סביאה וסופלקי ברודוס (כבר הייתם בכפר הציורי "לינדוס" השוכן מעל מפרץ קסום ומלא בבתים אותנטיים וחנויות מזכרות אותנטיות אף הן? כן? ובכן ספרו לנו, כי אנחנו נשארנו במלון).

אבל הייתי שמח שפעם אחת חופשות ההורים והילדים באמת תהיינה מתואמות.

הייתי רוצה לקבל גם אני חופש גדול מהעבודה, במקביל לילדות, ולהקדיש חודש או חודשיים לזמן משפחה שמח ומרוכז בו לא נצטרך לעסוק בתמרונים האינסופיים בין כל המסגרות המתישות של חיינו – משפחה, עבודה, פרנסה, משפחה מורחבת, זוגיות, מסגרות לילדות, סידורים, זמן אישי לעצמנו. טוב, אולי האחרון נחסך מאתנו.

אז אני קורא בזאת לממשלת ישראל לאפשר לנו, בזמן ובמועד שיתאים לנו, חופש גדול משפחתי בתשלום.

כזה שלא גורם צרות כלכליות למאזן המשפחתי, מלא בפעילויות בריאות לנפש ותזונה בריאה לגוף, נטול קריאת חדשות ועשיר במפגשים עם חברים טובים ואנשים טובים שעוד לא הכרנו עד היום.

אה כן, ושיממנו בבקשה עוזרת שתנקה אחרי כל זה.

נתראה אחרי החגים!

i_need_a_vacation

אולי יעניין אותך לקרוא את "מי מטפל בילדים של חברי הכנסת?"

One Comment leave one →
  1. אוגוסט 26, 2012 8:07 am

    מתן כל הכבוד! על הפוסט ועל הפרגון לאישה! חשוב ביותר.
    אני מצטרפת אליך לקריאה לממשלה!!! 🙂 וכן, לינדוס מ ה מ ם…אבל איזה כיף לכם שנסעתם כולכם יחד!

כתיבת תגובה